Miso, czyli rosół po japońsku

Rosół wegański

Kiedyś bardzo lubiłam rosół. W sumie kto nie lubi tej zupy? Niestety przechodząc najpierw na wegetarianizm, później na dietę roślinną, nie udało mi się zrobić bulionu, który w 100% odpowiadałby mi jako jego pełnoprawny zamiennik. Zawsze czegoś takiej zupie brakowało (zazwyczaj głębi smaku). Aż do momentu, kiedy odkryłam miso.
Czytaj dalej

Brownie z fasoli

Oto przepis, który powinnam była poznać o wiele wcześniej. Ziściły się bowiem moje dziecięce sny i w końcu znalazłam deser, który spokojnie mogę jeść zamiast „normalnego jedzenia”. Na przykład na śniadanie. Takie brownie może stanowić stały element naszej diety, ponieważ wszystkie składniki w nim użyte wpłyną korzystnie na nasze zdrowie. Serio, serio. No to na co jeszcze czekacie? Trzeba zrobić z podwójnej porcji i podzielić się z całą rodziną :D
Czytaj dalej

Przykładowy jadłospis roślinny i 10 podstawowych zasad układania wegańskich, zdrowych posiłków

Wróciłam już z urlopu, a że w Tatrach naładowałam całe baterie (i dodatkowo przywiozłam ze sobą jeszcze zapasowy komplet), to do pracy i do bloga powracam z przytupem :)

Na początku sierpnia zapytałam się Was na moim Facebooku, jakie tematy Was najbardziej interesują i jaki wpis stworzyć w pierwszej kolejności. Bezsprzecznie wygrał przykładowy jadłospis. W takim razie się Was posłuchałam i przygotowałam dzisiaj proste, zdrowe menu na cały dzień.

Na deser przygotowałam jeszcze podstawowe zasady, jakimi warto się kierować przy planowaniu zdrowego, roślinnego menu. W ten sposób zobaczycie, w jaki sposób sama sobie radzę z codziennym bilansowaniem diety i będzie mogli sami układać sobie zdrowe, roślinne posiłki, które dostarczą Wam wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
Czytaj dalej